Viktminskning (sedan 16/4 2012):
Midjemått (sedan 22/4 2012):

lördag 6 februari 2010

Vågj-vel!

Vi är ovänner igen, vågen och jag. Den vägrar att röra sig neråt. Om det har rört sig så är det marginellt och eftersom jag har en analog våg så avrundar jag till halva kilon. (På strecket = helkilo, mellan strecken = halvkilo.) Funderar på att göra om belöningarna för delmålen och köpa en digital våg redan nu. Det är himla svårt att veta om det går åt rätt håll eller inte när man ska uppskatta vikten.

Efter en vecka är jag kvar på 107 kilo. Nåja, jag mår ju mycket bättre och det är ju ändå det som är huvudsaken. Inte för att jag mådde dåligt förut, men jag är gladare och har mycket mindre ont i magen än vad jag hade tidigare. Bara det gör det värt att låta bli att småäta! Tidigare har jag haft ont i magen någon gång i veckan, den här senaste veckan har jag inte haft ont alls. Toppen! :o)

Idag har jag haft vilodag. Var helt slut i kroppen igår, så det kändes som en bra idé. Var ut en sväng i solskenet och fotade lite. Annars har jag bara varit inne och tagit det lugnt. Frågan är ju om jag ska ägna kvällen åt NHL-hockey eller Melodifestivalen? Det lutar åt NHL, jag älskar mina pingviner från Pittsburgh! :o) Å andra sidan kan jag alltid kolla på den matchen imorgon. Choices, choices...

2 kommentarer:

  1. Jag skippar båda..
    Har ingen tv.. goodie me!

    SvaraRadera
  2. Haha! Somliga har det bra! :o) Hockeyn brukar jag vanligtvis titta på via datorn, så det hade inte hjälpt att vara TV-lös... ;o)

    SvaraRadera