Viktminskning (sedan 16/4 2012):
Midjemått (sedan 22/4 2012):

tisdag 2 februari 2010

Pilates

I morse körde jag mitt första pilates-pass. Shit, vad jobbigt det var! En del av övningarna var helt ok, men några av dem var grymt tuffa. Avslutade med att göra några armhävningar, ryggresningar och bänkdips (eller stoldips, i mitt fall). Kände inte riktigt att de musklerna hade fått arbeta tillräckligt.

Har jag inte träningsvärk imorgon, då får jag det aldrig! Måste ju säga att det var riktigt skönt att träna i alla fall. Jobbigt, men skönt. Oftast när jag tänker på träning så brukar det bara kännas jobbigt, men jag har beslutat mig för att vara positiv och lägga till "skönt". Ska jag lyckas göra träningen till en vana så måste det vara nåt positivt och inte bara nåt jobbigt.

Har också lyckats hålla mig borta från småätandet sedan i lördags, när "projektet" började. Unnade mig i och för sig en kaka på maten, som efterrätt, i lördags. Men det tycker jag att man kan få göra när det är helg. Och en liten kaka på tre och en halv dag är ingenting, i alla fall inte i jämförelse med tidigare. Dessutom funkar inte förbud för mig. Har provat det tidigare och det slutar bara med att jag skiter i allt och äter exakt vad jag vill i ett par veckor. Alltså är det ett minimerande som gäller för mig. Det känns som att suget efter att småäta blir mindre och mindre för varje dag som går - mycket positivt!

Nu måste jag tillbaka till böckerna.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar