Viktminskning (sedan 16/4 2012):
Midjemått (sedan 22/4 2012):

måndag 1 februari 2010

Cykelpass, mått och eldning

Idag har jag klarat av mitt första cykelpass. Klev upp runt 7.30 och knallade ner och satte mig på träningscykeln. Sedan körde jag i 45 minuter (med några korta uppehåll här och där, ska erkännas). Jag är riktigt stolt över mig själv.

Mätte mig lite i morse också. Tänkte att det kunde vara bra att mäta "viktnedgången" i mer än bara kilon. Det kan ju faktiskt vara så att jag nån vecka går upp mer i muskler än jag går ner i fett.

Här är måtten iaf:
Midja: 117 cm
Höfter: 128 cm
Lår: 68 cm

Vi har en kakelugn på övervåningen. Jag tycker verkligen inte om att elda i den, men när det är 16-17 grader inne så känns det inte som att jag har nåt val. Men kul är det verkligen inte. Jag blir helt nojig och måste springa upp var 10-15 minut och kolla så att det inte brinner (utanför den, alltså). Vilket ju i och för sig har den positiva effekten att det blir en massa rännande i trappen = bra träning. Inget ont som inte har nåt gott med sig, heter det va? :o)

Nu är det dags att stoppa ner näsan i skolboken igen, innan jag måste gå ut och skotta lite snö. Ja, vi har fått snö idag också. Vilken överraskning! ;o)

Tack för alla kommentarer, förresten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar