Viktminskning (sedan 16/4 2012):
Midjemått (sedan 22/4 2012):

söndag 31 januari 2010

Vem är jag?

Det är väl dags att skriva en liten presentation om mig.

Jag är en helt vanlig 24-årig tjej bosatt utanför Sundsvall. På dagarna pluggar jag på distans, vilket funkar helt ok. Det gäller att vara disciplinerad! Har det tveksamma nöjet att fortfarande bo hemma hos mina föräldrar (har pluggat på annan ort i fyra år, men flyttat hem igen), vilket både har för- och nackdelar. Fördelarna är att man slipper vara ensam och det är himla billigt! ;o) Nackdelarna är väl främst att man inte får vara ensam (haha) och dessutom blir det himla svårt att se till att det inte finns en massa godsaker hemma. Igår när jag kom in i köket möttes jag av en halvtom ostbågspåse, en halvtom nachopåse och en påse med några fyllda munkar. Det blev inte bättre av att öppna skafferiet och där ha två kakpaket i ögonhöjd! Lyckades dock hålla mig borta från dem. :o)

Annars tycker jag om att fotografera, sticka (tantvarning, jag vet!), pyssla, umgås med vänner, dagdrömma. Om en månad hoppas jag kunna lägga till träna i den här lista, vi får väl se hur det går!

Nu ska jag ta och sammanställa en lista på pilatesövningar, sen kör vi!

2 kommentarer:

  1. Vet precis vad du menar med att bo hemma..
    Gjorde det i 1 år efter jag studerat och det var hårt.
    Men samtidigt gick jag till min mamma och sa sanningen, jag behövde hennes hjälp med att gå ner i vikt.
    Jag trodde aldrig att hon skulle bli ett sådant stort stöd som hon var för mig under det där första året.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Har provat med att berätta för familjen tidigare och då upplevde jag det bara som mer press att nå resultat. Känner inte riktigt att jag är "mogen" för det än. Dessutom har inte familjen några planer på att ändra vanor, så kakpaketen blir nog kvar... Men en vacker dag ska jag tala om för dem. :o)

    SvaraRadera