Viktminskning (sedan 16/4 2012):
Midjemått (sedan 22/4 2012):

tisdag 25 januari 2011

Pesto

Bild: Google.

Jag älskar pesto! Det är så jävla gott! Jag åt det till lunch idag tillsammans med fullkornspasta och lite knaperstekt bacon, så sjukt gott! Har planer på att göra samma sak till lunch imorgon.

Har haft ytterligare en bra dag och det känns skönt. Tror att det beror på flera anledningar, men främst är det nog för att vi (jag och mina föräldrar) bestämt oss för att göra lite ändringar i vår kosthållning. Det blir mer grönsaker och mindre sötsaker. Det är så himla skönt att inte vara ensam om att vilja ändra på saker. Dessutom är det ju så mycket enklare att hålla i det.

Idag har jag varit hemma och pysslat på lite. Sov rätt länge men det behövdes, det blev lite lite sömn i slutet av förra veckan. Jag behövde helt enkelt ta igen lite. Har också hunnit göra vitkålssallad (pizzasallad) och varit på lektion över Internet.

Idag har jag faktiskt inte småätit nånting. Jag har hållit mig till den "vanliga" maten. Det har varit lite svårt ibland, men det har gått. Jag är ju egentligen rätt tjurskallig, så det gäller ju bara att använda det på rätt sätt. ;o)

Nu ska jag ta och lägga mig. Jag måste försöka vara vaken på rätt del av dygnet. Det är så ruskigt lätt att vrida på det, men man får ju så mycket mer gjort om man kliver upp på morgonen. :o)

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar