Viktminskning (sedan 16/4 2012):
Midjemått (sedan 22/4 2012):

fredag 28 januari 2011

Belöningar

Jag har funderat lite över det här med belöningar. Att unna sig själv någonting när man har nått ett delmål till exempel. Vad är en bra belöning? Jag har ju bestämt mig för att belöna mig själv för varje 5 kilo jag går ner, kruxet är bara att komma på belöningar.

En annan sak jag funderar på är hur man firar utan att äta eller dricka? Under hela mitt liv har firandet av något varit förknippat med att man äter något gott (något "finare" till middag, tårta, kakor, osv.), så det är jättesvårt att komma på hur jag ska fira något utan att äta. Hur brukar ni fira?

Nu har jag i och för sig ingenting att fira för tillfället och jag har kommit på mina två första belöningar så jag har ju, tack och lov, tid på mig att klura vidare.

3 kommentarer:

  1. Ett snyggt exklusivt nagellack är en bra belöning....eller ännu bättre, manikyr på salong. Lycka till med din viktminskning!

    SvaraRadera
  2. Man lär lära sig att fira och belöna sig med annat än mat. Egentligen finns det ju hur mycket som helst precis som Marina här över sa. Upplevelser eller saker är jätte bra grejer :) Massage, spa, kryssning, någon form av resa, en dag med någon som kanske bor en bit bort som du saknar, ett par nya skor, smycken, ett biobesök, bowling, biljardrunda, bad, kanske ett plagg som ska vara din morot att nå? ;)

    SvaraRadera
  3. Hej. En dag på SPA är underbart och behöver inte bli dyrt. En ny frisyr som klär din nya form, en konstkurs kanske. Jag har också lovat mig själv en fotokurs efter -20 kg och en resa till Rom som jag älskar efter -30 kg. Lyckas jag gå ner 50 kg ska jag unna mig en helt ny garderob och en total make over på salong.
    Håller på dig, kanske kan vi sträva mot Rom tillsammans. Massor med stärkande vårkramar till dig från mig.

    SvaraRadera