Viktminskning (sedan 16/4 2012):
Midjemått (sedan 22/4 2012):

fredag 28 januari 2011

Blogga "offentligt"?

Jag har börjat överväga om jag ska blogga offentligt och visa ansiktet. Jag har ju egentligen ingenting att dölja och det brukar vara rätt trevligt att ha ett "ansikte på bloggen" när man läser den. Det gör det mer personligt på något sätt.

Samtidigt känns det rätt tryggt att ingen vet vem jag är. Det gör det mycket lättare att verkligen öppna mig och skriva vad jag tycker och tänker. Ibland kan det nästan bli lite för personligt. Jag står naturligtvis för vad jag skriver, men det är ändå rätt skönt att vara anonym. Jag tror att det har att göra med att jag inte riktigt gillar konflikter och dessutom bryr jag mig alldeles för mycket om vad andra människor tycker.

Frågan är ju vad jag är rädd för egentligen. De som känner mig skulle garanterat räkna ut att det är jag som skriver den här bloggen. De som inte känner mig skulle nog knappast springa fram till mig på stan och kalla mig tjockis bara för att de har läst min blogg. Är det någon som vill göra det så behöver de knappast en blogg som en ursäkt för att göra det. Det kan nog kanske till och med vara så att folk skulle respektera en mer om de fick reda på att man jobbade på att få ner vikten, eller?

Nåja, vi får väl se hur jag gör. Jag får helt enkelt sova på det några nätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar