Viktminskning (sedan 16/4 2012):
Midjemått (sedan 22/4 2012):

måndag 16 april 2012

Oh My God!!


Känsliga läsare varnas för grovt språk.
  
 
Min nya våg. Den är så fiiin!

Idag efter jobbet åkte jag och V ut till Birsta en liten sväng. Jag behövde införskaffa en badrumsvåg eftersom jag inte haft någon sedan jag flyttade hemifrån. Det är ju lättare att följa utvecklingen, och hålla motivationen uppe, om man vet vad man väger.

Jag kan ju lova att jag fick en smärre chock när jag kom hem och klev upp på vågen. 120 kg!!! Skämtar du med mig!! What the FUCK!!! Tog av kläderna och landade då på 118,6 kg. Herre GUD!!! Sist jag vägde mig vägde jag runt 110 kg. Vad fan har hänt?! (Eller ok, jag vet exakt vad som har hänt. Om-nom-nom...) Hur kan jag ha låtit det gå såhär långt? Nu jäklar blir det hårda tag här. Nu ska vågjäkeln neråt! Inte en chans att jag lägger på mig ett enda förbaskade gram till!

När den inledande chocken lagt sig blev jag lite småförbannad och jäkligt peppad. Som jag brukar säga; När det skiter sig kan man välja att bli ett offer eller att bryta ihop, komma igen och göra nåt åt saken. Jag väljer (oftast) det senare. Jag hatar folk som tycker synd om sig själva. Sluta böla och gör nåt åt problemet istället! Starka människor väljer att göra jobbiga händelser i sina liv till en erfarenhet som gör dem ännu starkare. Jag vill vara en stark människa, inte nån liten stackare. (Det kan ha att göra med en viss person som vi inte ska prata närmare om, för då blir jag ruskigt långdragen...)

Nu börjar klockan bli mycket och jag har en jobbintervju imorgon (håll tummen!), så jag ska ta och runda av här. Är det förresten intressant med recept på maten? Borde jag lägga ut det?

Sov så gott när det blir er tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar