Viktminskning (sedan 16/4 2012):
Midjemått (sedan 22/4 2012):

tisdag 10 april 2012

Måndagens mat

Gud, vad mycket det har hänt privat. Jag är till exempel inte längre kompis med min fd. bästa kompis (vet inte riktigt varför jag nånsin kallat henne för det, hon har aldrig varit en särskilt bra vän). Anledningen till det är lång, invecklad och otroligt ologisk. Det är inte ens logiskt med tjejlogik, så good riddance to bad rubbish!

Jag har i alla fall börjat umgås mer med en annan kompis som också vill ändra på sina vanor, så nu har jag fått draghjälp och det känns himla bra. Vi har diskuterat lite och tror att det kan vara bra skriva upp vad man äter för att få lite bättre koll, det är nog mer än man tror. Det passar ju rätt bra att skriva det här, då tappar man ju inte bort blocket man skrivit i. Dessutom blir det ju lite fler uppdateringar här av bara farten. Igår åt jag:

- En avocado
- En halv (liten burk) skagenröra
- Fyra skivor gravad lax
- 50 gram påskskinka
- Två ägg med salt
- Sallad med vitlöksdressing från pizzerian
- Popcorn
- Vatten
- Två koppar te
- Tre (stora) jordgubbar

De närmaste två veckorna har jag bestämt mig för att inte äta några (så få som möjligt) kolhydrater för att jag ska bli av med mitt sockerberoende. Det innebär att det kommer att bli lite LCHF, alltså ingen potatis, pasta, ris, bröd eller saker med socker i. Dessutom ska jag försöka undvika frukt eftersom de flesta frukter innehåller massa socker. Det kommer att bli två jobbiga veckor, men förhoppningsvis dräper jag ingen i abstinensraseri. ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar