Viktminskning (sedan 16/4 2012):
Midjemått (sedan 22/4 2012):

onsdag 11 april 2012

Mittwoch

Idag har det varit en såndär dag som man både blir glad och ledsen av. Man kan väl säga att den varit väldigt händelserik.

Eftersom jag har ett graviditetsvik nu som går ut i slutet av augusti så har jag börjat söka nya jobb. Hittills har jag bara hunnit med två, varav ett är internt (även om jag tydligen räknas som extern sökande, eftersom jag inte är fastanställd..?) och ett på ett annat företag.

Det på det andra företaget hade jag redan gett upp eftersom jag inte hört av dem på ett bra tag. Jag har fått göra två omgångar tester och en spontan telefonintervju. Under telefonintervjun sa hon att jag skulle få göra fler tester och om jag gick vidare så skulle de höra av sig under kommande vecka. Det gjorde de inte - förrän idag, tre veckor senare! Gissa om jag blev glad när jag lyssnade av mobilsvaret och hörde att de ville boka in mig på en "riktig" intervju! De ville att jag skulle komma redan imorgon, men eftersom det är påsklov den här veckan så fungerar det inte så bra. Tjejen som jag pratade med skulle i alla fall ringa tillbaka när hon fått tiderna för nästa veckas intervjuer. Håll tummen för att det går vägen!

Glädjen höll dock inte i sig allt för länge. Runt fikadags fick jag ett mejl från en av cheferna för de avdelningar som söker folk, där det stod att de gått vidare med andra slutkandidater. Well that sucks! Trivs skitbra på det här företaget, men jag intalar mig själv att de varit tvungna att ta folk med fast anställning. Dessutom är det deras förlust och helst av allt vill jag vara kvar på min avdelning med världens bästa kollegor.

I eftermiddag har jag och V varit duktiga och tagit en promenad. Det regnade inte idag, så vi passade på att promenera istället för att gymma - det kan man ju göra oavsett väder. Det blev 3,1 km, inte jättelångt men en början. Ungefär 35 minuter tog det att gå runt Sidsjön. Nästa gång blir det nog två varv, men då ska jag äta först. Nu hann jag bara slänga i mig en halv avocado och en skiva lax för att stilla den värsta hungern. Efter promenaden åkte vi förbi en pizzeria i stan och köpte varsin sallad. Dit kommer vi inte att åka tillbaka. Det tog en halvtimme att få salladerna, trots att de inte hade nämnvärt mycket att göra. När vi väl fått dem och kommit hem hade V till på köpet fått fel sallad. Nä tack, behåll skiten. Det finns andra pizzerior som gör mycket bättre (och snabbare) sallader!

Det är dags att skriva ner vad jag ätit idag, innan jag hoppar i säng. (Ska jag vara riktigt ärlig så ligger jag redan i sängen, så "innan jag släcker lampan" är väl mer passande.)

  • En halv deciliter hallon
  • Två deciliter fil
  • En deciliter osötad müsli
  • Korvstroganoffvariant med kokt broccoli och blomkål
  • Sallad från pizzeria
  • Ett ägg
  • En halv avocado
  • En skiva lax
  • En skiva påskskinka
  • Vatten
  • Tre koppar te

 Bjuder på en bild på morgondagens lunch som jag slängde ihop efter att V åkt hem.

Skink- och avocadosallad.

Oj! Det här inlägget blev mycket längre än jag hade tänkt, men ibland behöver man skriva av sig. Nu blir det till att nanna kudde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar