Viktminskning (sedan 16/4 2012):
Midjemått (sedan 22/4 2012):

söndag 22 april 2012

Hockey, promenad och föreningsstämma

Jag hade ju tänkt gå ut och promenera med V idag, men det blev inte så. Hon hade också druckit igår, så hon vågade inte köra (för att ta sig hit) förrän senare på kvällen och då hade jag redan planer. Eller en dejt skulle man väl kunna säga - med runt 20 st killar (om man inte räknar motståndarna). Det är slutspel borta i NHL nu och mitt favoritlag (Pittsburgh Penguins) mötte sina ärkefiender. Tyvärr förlorade de kvällens match, så nu är det sommarlov för dem och jag kommer att få svåra abstinensbesvär innan nästa säsong drar igång i oktober.

Ikväll verkade det som att de hade gett upp innan de ens klev på isen så jag hade ju lika gärna kunnat ta den där promenaden. Det är så grymt frustrerande när det liksom inte vill sig, speciellt när det inte ser ut som att de ens vill vinna! (Nu ska man väl erkänna att Philadelphia spelade riktigt bra också, även om det bär emot.) Nåja, det kommer fler säsonger... Under tiden får jag väl försöka hitta mig ett annat tillfälligt favoritlag att hålla på under fortsättningen av slutspelet därborta.

Imorgon ska vi ha föreningsstämma här och det känns som att man borde vara med på den, men just nu känner jag mig inte särskilt manad. Har ingen aning om vart den ska vara (är man nyinflyttad säger inte "samlingslokalen" sådär jättemycket) och jag går nog hellre på en promenad, men samtidigt känns det lite som att kasta bort sin röst om man inte går. Vi får väl se hur det känns imorgon efter att jag sovit på saken.

Här är dagens mat, förresten:
Frukost:
En halv deciliter hallon
Två deciliter fil
En deciliter osötad müssli

Lunch:
Kubikensallad (orkade inte laga till något kött, så det blev bara sallad till lunch)

Middag:
Americansallad (de stavar det så) från pizzerian
Vatten

Övrigt
En äggkopp cashewnötter
Cirka 20 vindruvor
Vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar