Viktminskning (sedan 16/4 2012):
Midjemått (sedan 22/4 2012):

torsdag 19 april 2012

21 Jump Street


Igår var jag på förhandsvisning på 21 Jump Street (som jag döpt om till 21st Jump Street). Det var en riktigt bra och rolig film. Jag har aldrig skrattat så mycket när jag varit på bio. Att vi fått biljetterna gratis gjorde ju inte direkt saken sämre. Om ni får möjlighet så gå och se den! Jag kan varmt rekommendera den.

Jonah Hill (Schmidt) och Channing Tatum (Jenko) spelar två poliser som tidigare gått på samma skola. Då var de allt annat än vänner - Schmidt var den töntige ('Not-So-Slim Shady'), smarta killen  och Jenko den coola, sportiga killen. När de sju år senare möts igen i polishögskolan upptäcker de att de kompletterar varandras svagheter och blir vänner. Efter att ha jobbat ett tag som cykelpoliser flyttas de till den lite udda avdelningen på 21 Jump Street.

Deras nya kapten (Dickson, spelad av Ice Cube), som för övrigt är riktigt dryg, skickar dem till en high school med uppdraget att ta reda på vilka som ligger bakom en ny drog innan den sprider sig utanför skolan.

Jag kan också avslöja att filmen innehöll en riktigt trevlig överraskning mot slutet. Vilken? Se den så får ni veta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar