Viktminskning (sedan 16/4 2012):
Midjemått (sedan 22/4 2012):

lördag 30 januari 2010

Invägning

Goda nyheter! Jag och vågen har för första gången "kommit överens". Det var inte alls så illa som jag trodde! :o)

Sist jag vägde mig (vilket i och för sig var för ett par år sedan) pekade vågen på 113 kg. Ja, du läste rätt - etthundratretton kilo! Så jag hade förberett mig mentalt på att jag skulle väga uppemot 120 kg. Jag vägde "bara" 107 kg. Det är ju svinbra nyheter! Istället för att bli skitdeprimerad så blev jag faktiskt glad, jätteglad. Det har aldrig hänt förut. Man skulle med andra ord kunna säga att jag redan påbörjat min "resa" mot ett sundare jag. Ännu bättre känns det när jag tänker på att jag faktiskt gick upp en del över jul, som jag inte blivit av med ännu. Det är med andra ord inte totalt hopplöst att faktiskt gå ner i vikt.

Tänkte att jag skulle uppdatera er litegrann om "Planen", med stort P, lite senare. Det kommer även en lite presentation av mig, så ni vet på ett ungefär vem jag är. Räkna dock inte med att det kommer nåt personnummer. Det finns ju en anledning till att jag startade en nu blogg till det här, istället för att använda min "vanliga".

Nej, jag är inte ett dugg stolt över min vikt. Ärligt talat skäms jag rätt rejält över den. Dessutom vill jag inte "gå ut med" att jag försöker gå ner i vikt till mina bekanta, i alla fall inte förrän jag kommit igång på allvar. Det har helt enkelt inte funkat tidigare. Det brukar bara leda till att jag tycker att folk "dömer" mig för att jag äter, vilket leder till att jag hamnar i trotsåldern igen och äter ännu mer. Inte en bra idé!!

Nåja, nu ska jag försöka få lite pluggat innan det är dags att titta på hockey. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar