Viktminskning (sedan 16/4 2012):
Midjemått (sedan 22/4 2012):

fredag 27 april 2012

Socker... yuck!

Det har gått nästan tre veckor nu sedan jag slutade med (gjorde uppehåll med) kolhydrater och socker nu. Det har gått mycket bättre än jag hade förväntat mig. Runt förra helgen var jag ruskigt less på allt vad mat hette, men inte så att jag kände att jag ville ha pasta eller så. Jag var bara så fruktansvärt less på mat.

Den här veckan har jag känt ett sockersug som jag inte kände de första två veckorna. Jag har dock lyckats hålla mig borta från att ge efter genom att äta lite hallon. Det kanske inte är jättebra det heller men garanterat bättre än att kasta sig över en stor godispåse.

I torsdags fuskade jag dock lite. En kollega hade bakat en kladdkaka och tagit med. Det var någon slags sås på den, så jag blev lite nyfiken. Jag tog en halv tesked och kände på en gång att det var helt fel beslut. Gud så besviken jag blev! Kakan i sig var säkert god, men shit vad söt den var! Jag har aldrig reagerat sådär på socker förrut - ju sötare, desto bättre liksom. Nu var det som att tandköttet drog ihop sig och jag vill bara grimarsera, ungefär som när man äter något surt. Jag blev illamående - efter en halv tesked kladdkaka! Nog har jag väl blivit illmående av att äta socker förrut, men då är det efter en massa godis, glass eller kakor (eller "lite" av varje). Det känns ju fantastiskt roligt att uppehållet faktiskt gett resultat. :o) Jag har ju iofs märkt av andra skillnader också, men det kommer det lite mer om i ett senare inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar